Aparținând unei populații ale cărei cerințe se ridică la ofertele pieței, omul de rând refuză să își recunoască cunoștințele cu privire la anumite domenii care îi sunt absolut necesare, măcar în limita prevenirii unor înșelăciuni, astfel că ajung să pice în cursa renumiților samsari, fără a realiza că totul se rezumă la lipsa de informație cu privire la viitoarea sa achiziție. Samsarul este individul care își câștigă existența prin vânzarea de mașini second-hand la un preț cu mult mai ridicat decât prețul pe care aceștia l-au oferit la momentul cumpărării mașinii.

Afacerea samsarului a dat roade încă din anii `90, atunci când totul se mușamaliza sub numele de „bișniță’’ și când micul antreprenor a realizat că dorințele clientului se pot plia, astfel că transformările care pot fi produse automobilului, în cel mai scurt timp, până la momentul vânzării, pot aduce succesul vânzătorului. Pentru că jobul samsarului este de a induce cumpărătorul în eroare, clientul pierde din vedere faptul că trebuie să se intereseze cu privire la documentele necesare înmatriculării unui autoturism achiziționat: cum ar fi codul de radiere al mașinii din țara de proveniență, document pentru care samsarii cer ulterior bani suplimentar.

automobile bacau

Dorința clientului de a obține obiecte materile la prețuri rentabile, șterge din mintea sa modalitatea informării cu privire la bunul ce urmează a-i fi vândut, din pricina unui oarecare entuziasm odată cu primul impact al descoperirii automobilului. Astfel, atracția față de mașinile mari, de tip BREAK sau SUV, indispensabile în cazul unei familii numeroase, impune defecte sau accidente anterioare, mușamalizate ingenios, la suprafață, printr-un polish exemplar și o vopsea remarcabilă, scoasă parcă, din cutie.

Pe lângă modificările exterioare pe care le suferă mașina înainte de momentul vânzării, se mai poate pune problema acoperirii unor defecte interioare care fac trimitere în prim plan la numărul de kilometri dați înapoi sau la starea tehnică a mașinii. În medie, 7 din 10 mașini rulate, vândute de către samsari, au kilometrajul dat înapoi, acest procent conducând spre situația în care 9 din 10 români cumpără mașini second-hand. Modificarea kilometrilor mașinii conduce către defecțiuni grave care pot începe de la uzuri minore ale componentelor motorului, până la probleme grave ale cutiei de viteză, în cazul mașinilor automate. Pentru a nu contribui la prejudicierea statului de către samsari, cu zeci de milioane de euro, dar mai ales, pentru a evita achiziționarea unui autoturism cu daune ascunse, Yoyo cars parc auto Bacău vă recomandă verificarea istoricului kilometrilor mașinii, înainte de achiziționare, toate acestea impunând ulterior o verificare tehnică a mașinii în service.